Kulinaria Batoniki owsiane

Batoniki owsiane

Przekąska na drugie śniadanie? Nie ma nic lepszego niż batoniki owsiane własnej roboty! Przepis mam z blogu http://feed-me-better.blogspot.com, trochę poeksperymentowałam i macie udoskonalony przepis na bardzo, bardzo smaczne i zdrowe batoniki owsiane!

Składniki:

- 2 szklanki płatków owsianych (nie błyskawicznych)
- 1/2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki wiórków kokosowych
- 1/2 szklanki orzechów (no. włoskich)
- 1/2 szklanki zmielonych migdałów
- 1/4 szklanki zmielonych pestek dyni
- 2 szklanki suszonych owoców (śliwki, morele, daktyle i rodzynki)
- 1/4 szklanki sezamu
- 2 białka
- 2 łyżki miodu
- 3 łyżeczki cukru trzcinowego
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 2 łyżki oleju
- 1/4 szklanki zagotowanej wody (ciepłej)

Wszystkie suche składniki mieszamy w misce. Miód rozpuszczamy w ciepłej wodzie, dodajemy olej i łączymy. Suchą mieszankę polewamy wodą z miodem i mieszamy ręką lub drewnianą łyżką. Białka ubijamy na pianę i dodajemy do mieszanki.  Wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy około 30 minut w 170 stopniach, ja dodatkowo przykryłam formę srebrnym papierem.

Gotowe!






Z dziećmi i dla dzieci 2014


SMACZNEGO !

Komentarze

  1. Batoniki owsiane? Uwielbiamy!
    Bardzo praktyczne sa, bo mozna je zabrac ze soba doslownie wszedzie!
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kulinaria Rogaliki drożdżowe z marmoladą

Makaron z serem, tanie danie dla studenta

Kulinaria Sernik na zimno